30-jarig jubileum DVL

In 2020 vieren we het 30-jarig jubileum van Duikvereniging Leeuwarden.
Opgericht in november 1990 door een aantal enthousiaste duikers, hebben we na 30 jaar, nog steeds als doel: duikers te verbinden, op te leiden en te enthousiasmeren. De duikvereniging is al 30 jaar dé plek voor duikers uit Leeuwarden en omstreken om met elkaar in contact te komen, ervaringen uit te wisselen, samen te trainen en opleidingen te volgen. Na 30 jaar zien we dit nog steeds als onze missie. Daarnaast hebben wij de afgelopen 30 jaar veel gedaan voor de gemeenschap. De mensen bewust maken van de onderwateromgeving door verschillende schoonmaak acties zoals “Duik Holland Schoon” en de actie” Skjin Wetter” waarbij we een gedeelte van de grachten in Leeuwarden hebben schoon gedoken, zijn daar mooie voorbeelden van. Tevens hebben we verleden jaar de zwemactie van Maarten van der Weijden ondersteund door een gedeelte van de route in Stavoren te controleren op gevaarlijke voorwerpen en zijn we al jaren actief als veiligheidsduikers bij verschillende evenementen.

Al 30 jaar zijn wij volop in beweging en sinds 1 januari groeien we verder naar een PADI Recreational Facility. Omdat al onze opleidingen via het PADI programma gegeven worden moest dit de volgende stap worden. Hierdoor kunnen wij als vereniging ons nog meer gaan richten op het opleiden van duikers en snorkelaars. Ook blijven we natuurlijk duik ondersteunende diensten aanbieden, zoals persluchtvullingen met ons eigen vulstation, verhuur en reparatie van duikapparatuur.

Achter de schermen zijn we bezig om ons jubileum op verschillende manieren te vieren.
Bezoek onze vernieuwde website en volg onze sociale media kanalen zoals Facebook, YouTube en Instagram zodat je weet wat onze plannen zijn voor het lustrum jaar.
We hopen dit jaar vele bestaande , oud en nieuwe leden te mogen begroeten om samen met ons het 30 jarig jubileum te vieren waarbij bescherming en onderwater natuurbehoud voorop zal staan.

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze duikvereniging? Van oktober tot en met mei zijn we elke woensdag van 21 tot 22u in de Blauwe golf te vinden.

Fred Nieuwland
Voorzitter Duikvereniging Leeuwarden