PADI Open Water duiker cursus start Januari

Het PADI Open Water duikbrevet (beginnerscursus) is de eerste stap in de duiksport. Na het behalen van dit diploma mag je samen met een buddy zelfstandig duiken tot een diepte van 18 meter. In vijf lesdelen (theorie + zwembad) leer je alle belangrijke basisvaardigheden om veilig te kunnen duiken.

De cursus wordt normaal afgesloten met vier buitenwater duiken, waarbij je de geleerde kennis gaat toepassen. Het theorie gedeelte en de zwembadoefeningen (Zwembad de Blauwe Golf) vinden plaats begin januari. De buitenwater duiken vinden vervolgens plaats vanaf mei.

Voor studenten die op Exchange of Grandtour gaan naar tropische oorden kun je nu ook er voor kiezen om daar je buitenwater duiken doen. Je doet dan een zogenaamde PADI Open Water Diver Referral waarbij je doet alle theorie en zwembad lessen in Leeuwarden doet. alle open water duiken doe je dan bij een PADI center in het buitenland naar keus.

Als extra kun je als cursist (na je 5 verplichte zwembad duiken) op elke DVL perslucht avond gratis (bij beschikbaarheid) een set lenen om zo nog meer te kunnen oefenen tot dat je je buitenwater duiken kunt doen. Op de andere avonden kun je tegen betaling en bij beschikbaarheid een set lenen.

geef je nu op via info@duikverenigingleeuwarden.nl of wanneer je meer informatie wilt .

Jort Harmsen