Cursus informatie

Bij Duikvereniging Leeuwarden kun je verschillende duikcursussen en specialty’s volgen.
Hierna een opsomming van de verschillende opleidingen met de cursus informatie.

Open Water Diver

Hier begint het allemaal! Haal voor het eerst onder water adem en verander je leven voor altijd.

Advanced Open Water Diver

Voel je prettiger in het water door vijf adventureduiken af te ronden onder toezicht van je PADI Instructor.
Als je meer zelfvertrouwen wilt krijgen en meer ervaring wilt opdoen, is dit de natuurlijke volgende stap.

(Klik hier voor meer informatie)

Emergency First Response (EFR)

Eerste hulp en reanimatie zijn altijd handig voor iedereen die aan avontuurlijke sporten doet voor het geval dat.

Rescue Diver

Bouw verder op wat je al weet over hoe je problemen voorkomt en wat je doet als ze toch ontstaan. Leer technieken voor zelfredding, het redden van duikers in paniek en bewusteloze duikers.

Divemaster

Heb jij een hartstochtelijke, niet aflatende passie voor duiken? Of houd je er gewoon van met heel je hart? Denk dan eens na over wat voor werk je het liefste zou doen en word PADI Divemaster.

Assistent Instructeur

Als PADI Assistant Instructor krijg je niet alleen ervaring als PADI-professional, maar begin je ook te leren wat het PADI-systeem van duikinstructie inhoudt. Je kunt helpen bij het lesgeven en beperkte lestaken op je nemen.

Specialty’s

Naast deze cursussen zijn onze instructeurs bevoegd om een tiental specialty’s te mogen geven in diverse disciplines van de duiksport zoals: diepduik, navigatieduik, nachtduik, zoeken en bergen, PPB uittrimmen, bootduik, wrakduik, droogpak, stromingsduik, equipement, nitrox,en vinslagen.

Wil je graag een cursus of specialty volgen, maar heb je zelf nog geen uitrusting?* Je kunt bij ons voor de zwembadlessen een duikuitrusting huren. De kosten hiervoor bedragen € 15,- per keer (€ 10,- voor leden). Heb je wel een uitrusting maar geen fles of lucht? Bij ons kun je voor € 5,- een gevulde fles huren (gratis voor leden).

*Open Water cursus is inclusief huur van de uitrusting, deze hoef je niet bij ons of een andere partij te huren!

Door PADI aanbevolen duikcursussen op duikersniveau

Om een kundige duiker te worden, moet je eerst de basis leren en daarop verder bouwen. Je zult het leuk vinden! PADI beveelt je de volgende kerncursussen aan zodat je een zelfverzekerde duiker wordt die regelmatig het meest uit duiken haalt.

Onderstaande cursus schema volgens PADI

PADI Duik cursus informatie