Het ontstaan van Duikvereniging Leeuwarden

Duikvereniging  Leeuwarden (D.V.L.) is in november 1990 door een aantal enthousiaste duikers opgericht onder de naam Rainbow Diving. Deze naam is in 1997 gewijzigd in Duikvereniging Leeuwarden. Wij hebben sinds onze oprichting aardig wat duikcentra, duikteams en verenigingen in het noorden zien komen maar ook weer zien gaan. Duikvereniging Leeuwarden onderscheidt zich dan ook als een actieve, stabiele en financieel gezonde vereniging die inmiddels alweer meer dan 25 jaar bestaat.

Waarom een duikvereniging?

Een duikvereniging is ideaal om contacten te leggen met andere duikers. Een duikvereniging geeft gemakkelijk toegang tot buddy’s om mee te duiken en ervaringen uit te wisselen. Duikvereniging Leeuwarden biedt daarnaast jaarlijks verschillende leuke evenementen, op de duikavonden gratis toegang tot zwembad de Blauwe Golf, de optie om gratis je fles te vullen bij de vereniging en het belangrijkste, een heleboel gezelligheid.

Het zwembad

Van oktober tot en met mei “Trainen” we op woensdagavond van 21.00 uur tot 22.00 uur in zwembad de Blauwe Golf in Leeuwarden. Op dit tijdstip is toegang voor leden van de vereniging gratis. Op de 1e en 3e woensdag van de maand vindt onder leiding van verschillende leden persluchttraining plaats, hierbij worden de duikvaardigheden geoefend en spellen gespeeld zoals touwtrekken en voetbal. Iedere persluchttraining is weer anders, hierdoor is er altijd iets nieuws te leren!

Op de overige woensdagen vindt zwem- en snorkeltraining plaats. Op elke woensdag geldt uiteraard dat je ook gewoon voor jezelf kunt zwemmen of duiken. Ons motto op deze avonden is dan ook: ALLES MAG, NIKS MOET!

Duikcursussen / introductieduiken

Toen de laatste duikcentra in Leeuwarden verdwenen was het niet meer mogelijk om in de regio PADI duikcursussen te volgen. Duikvereniging Leeuwarden heeft hierop besloten weer cursussen aan te bieden en inmiddels doen wij dit alweer vele jaren met zeer veel plezier. De cursussen worden bij onze vereniging gegeven door ervaren instructeurs. Zo hebben wij binnen onze gelederen een Staf instructeur, een Master Scuba Diver Trainer, een Open Water instructeur. een Assistent instructeur en verschillende Divemasters. Duikvereniging Leeuwarden is dan ook bevoegd om opleidingen te geven tot en met het niveau van Assistent Instructeur.

Bij Duikvereniging Leeuwarden stemmen we cursussen altijd af met de cursist. Daarnaast hanteren wij een maximum van 4 cursisten per instructeur, hierdoor krijgt iedere cursist maximale aandacht!

(Klik hier voor cursus & intro informatie.)

Een vereniging is een sociaal gebeuren!

Na afloop van de zwembadtraining duiken we nog even het restaurant van de Blauwe Golf in. Dit is de ontmoetingsplek om je sociale contacten te onderhouden, duikverhalen aan te horen of afspraken te maken wanneer er gedoken gaat worden. Dit alles natuurlijk onder het genot van een hapje en een drankje!

Kun je niet naar de zwembadavonden komen, of heb je vaak geen tijd om even na te zitten? Dan is dit ook geen probleem, via verschillende evenementen, workshops, excursies, duikreizen en het forum is het altijd mogelijk om contact te leggen met de andere leden.

De voordelen van Duikvereniging Leeuwarden

Als lid van Duikvereniging Leeuwarden heb je de volgende voordelen:

• Deelname aan evenementen
  • Kortingen bij evenementen.
  • Mogelijkheden om eerst met ervaren buddy’s te duiken.
  • Duiken in de zandput bij Ruinerwold. Om hier te mogen duiken heb je n.l. een vergunning nodig. Deze krijg je gratis als lid van onze vereniging.
  • Gratis iedere week, van oktober t/m mei, op woensdagavond toegang tot zwembad de Blauwe Golf te Leeuwarden om je zwem- en duikvaardigheden bij te houden.
  • De mogelijkheid om elke maandag gratis je duikfles te vullen bij de vereniging.
  • De mogelijkheid om een zwembaduitrusting van de vereniging te huren.
  • Daar de vereniging een eigen luchtcompressor heeft is het vullen van de duikflessen voor de leden gratis. Door dat wij veel bufferflessen hebben kan het vullen in korte tijd gebeuren.

Wat kost het

De contributie bedraagt € 105,- per jaar inclusief fles vulling.
Het contributiejaar loopt van oktober tot oktober.

Belangstelling?

Als je geïnteresseerd bent in onze duikvereniging dan nodigen wij jou graag uit om eens vrijblijvend langs te komen in het zwembad voor eventuele aanvullende informatie. Of om jou te kunnen begroeten als nieuw lid van onze duikvereniging. Je kan er ook voor kiezen om via het contactformulier je vraag te stellen of contact te leggen via de contact pagina.